All on four/six implant tekniği; üst çeneye 6, alt çeneye 4 veya 6 implant yerleştirilmesi prosedürüne dayanmaktadır. All on four/six implant tekniği ile alt çene en az 5 hafta ve üst çene de minimum 10 hafta içerisinde daimi sabit proteze geçirilebilmektedir. Aynı gün içerisinde diş protezinin sabitlenebilmesini sağlayan bu yöntem, ileri teknoloji bir tekniktir. Özellikle arka diş bölgelerinde kemik kaybı yaşayan hastalarımızın sabit diş kullanabilmeleri için uygun bir teknik olmaktadır.

All On Four/Six İmplant Tekniğinin Prosedürü Nedir?

All on four/six implant prosedürü; tam dişsiz olan hastalarımıza dört veya altı adet dental implant uygulaması yapılmasına dayanmaktadır. Aynı gün içerisinde belirli açılar ile yerleştirilmektedirler ve sonrasında diş protezi sabitlenmektedir. Hastalarımız talep etmediği veya hekimlerimiz çıkartmadığı sürece, sabitlenen dişlerde herhangi bir oynama olmamaktadır. Aşırı kemik kaybı dolayısı ile protez kullanamayan hastalarımız için başvurulan tedavi yöntemidir. Aynı gün içerisinde implantların kullanılabilmesi mümkün olmaktadır.

Tedavi süresince karşılaşılabilecek olan bütün olumsuzlukların önüne geçebilmek amacı ile tedavi planlamasından önce röntgen ile kemik incelemesi yapılmaktadır. Bu işlem sırasında ileri teknoloji sistemler kullanılmaktadır. Kemik kalınlıkları ve yükseklikleri dikkate alınarak tedavi süreci planlanmaktadır.

All On Four/Six İmplant Tekniğinin Uygulanabileceği Kişiler Kimlerdir?

All on four/six implant uygulanabilecek hastalarımız; dental implant ameliyatı olması için herhangi bir engeli olmayan hastalarımızdır. Dolayısı ile sistematik bir hastalığının olmaması ve yeterli kemik hacmine sahip olan hastalarımıza bu teknik uygulanabilmektedir. Bu tedavinin uygulanmasını gerektiren durumlar ise şöyledir:

• Tam dişsiz çeneye sahip olan hastalarımızın küçük azı dişlerinin ara bölgesinde yeterli kemik miktarı ve yoğunluğu var ise bu yöntem uygulanabilmektedir.
  • Diş çekimi sonrasında çekim soketlerinde iyi bir temizleme işlemi yapılabiliyor ise, bu teknik uygulanabilmektedir.
  • Hastamızın ağız hijyeni iyi bir seviyede iken çekim yapılmış ise, uygulanabilmektedir.
  • Geçici sabit protezin yapılabileceği donanımda bir laboratuar olması durumunda, bu teknik uygulanabilmektedir.

All On Four/Six İmplant Tekniğinin Tedavi Aşamaları Nelerdir?

All on four/six implant tedavisinde öncelikle hastalarımıza klinik ve radyoloji muayenesi yapmaktayız. Bilgisayarlı tomografi aracılığı ile ölçümler yaparak hastalarımıza uygun bir planlama gerçekleştirmekteyiz. Ardından dört veya 6 adet dental implant yerleştirdikten sonra diş protezini dental implantların üzerine sabitleme işlemini yapmaktayız. Ortalama 10 ve 12 gün arasındaki bir süreçte özel provalar ile kalıcı dişlerin hazırlığı sürmektedir. Yaklaşık 3 ay sonrasında ise; hastalarımıza daimi diş protezlerini uygulamaktayız.

Sinüs Lift ve Kemik Ekleme İşlemi Nedir?

Sinüs lift ve kemik ekleme işlemine bakıldığında; üst çenede anatomik boşluklar bulunmaktadır ve bu boşluklara maksiler sinüs adı verilmektedir. Bazı hastalarımızda bu boşluklar diş ekimi dolayısı ile genişleyebilmektedir. Bu genişleme dolayısı ile implant takılamadığında ise; sinüs zarı yukarı doğru kaldırılmaktadır ve kemik oluşmasını sağlayacak materyaller koyulmaktadır. Bunun adı da sinüs lift uygulamasıdır. Diğer bir isim ile sinüs kaldırma da denebilmektedir. Kemik ekleme işleminde kullanılan materyaller ise; sentetik, hayvan veya insan kaynaklı olabilmektedir.

Kemik miktarı çok az olan hastalarımızda sinüs lift işlemi yapıldıktan sonra, aynı seans içerisinde all on four/six implant uygulaması yapılamamaktadır. Belirli bir süre beklendikten sonra uygulamaya geçilmektedir. Ancak implantın destek olabileceği kadar kemik var ise; bu durumda tek bir seans içerisinde hem sinüs lift işlemi hem de implant uygulaması yapılabilmektedir.

All On Four/Six İmplant Tekniği Uygulandıktan Sonra Ağrı Olur Mu?

All on four/six implant işlemi sonrasında ağrı olması mümkündür. Ancak bu ağrı oldukça hafif bir ağrıdır. Ayrıca şişlik olabilmesi de mümkündür. Hekimlerimiz bu ağrılar hissedildiğinde kullanılması için işlem sonrasında ağrı kesici vermektedir.

Lokal anestezi altındayken uygulanan bir işlem olduğu için işlem sırasında da ağrı hissedilmemektedir. Ancak ameliyattan korkan hastalarımızın talep etmesi durumunda, sedasyon veya genel anestezi ile işlem yapılabilmektedir. Bu sayede anksiyete problemi olan veya ameliyattan korkan hastalarımız da süreci ağrısız ve acısız geçirebilmektedirler.

All On Four/Six İmplant Tekniği Sonrasında Beslenme Nasıl Olmalıdır?

All on four/six işlemi sonrasında beslenme konusunda dikkat edilmesi gerekenler bulunmaktadır. Hekimlerimiz hastalarımıza all on four/six implant tekniğinin uygulanmasından sonra bir diyet vermektedirler. İmplantlar ile kemiğin kaynaşabilmesi için gerekli olan 3 aylık süreçte bu diyet uygulanmalıdır. Sert besinlerin tüketilmemesi ve hijyen kurallarına da uyulması tavsiye edilmektedir. Sonrasında yapılacak olan daimi protez ile ise; herhangi bir ek diyet yapılmasına gerek kalmadan beslenilebilmektedir. Ancak bu süreçte protezlerde herhangi bir kırık olur ise; hekimlerimizin ziyaret edilmesi ve implant kaybının giderilmesi gerekmektedir.

All On Four/Six İmplant Tekniği Sonrasında Bakım Yapmak Zor Mudur?

All on four/six implant sonrasında bakıma oldukça önem verilmesi gerekmektedir. Günlük rutin diş fırçalamanın haricinde; ağız temizliği ve bakımı için ağız duşları, diş fırçası ve diş ipi önerisi yapılmaktadır. 6 aylık periyotlarda hekimlerimize gelerek muayene olmaları gerekmektedir.

All On Four/Six İmplant Tekniği İle Başarı Sağlanabilir Mi?

All on four/six tekniğinin başarı oranı oldukça yüksektir. Yapılan araştırmalar dikkate alındığında; uzun süreç içerisinde değerlendirildiğinde, oldukça avantajlı bir tedavi yöntemi olmaktadır.

All On Four/Six İmplant Tekniği İle Normal İmplant Sisteminin Farkı Nedir?

All on four/six implant ile normal implantın farkına bakıldığında; all on four/six implantlar, normal implantlara göre çeneye biraz daha açılı bir şekilde yerleştirilmektedirler. Dolayısı ile kemikten daha fazla destek alabilmektedirler. Bu sayede de 8 implantın taşıyabileceği yükü, 4 veya 6 implant ile taşıyabilmektedirler. Ayrıca çene cerrahı veya ileri seviyede hekimlik becerisi olan kişilerin uygulayabileceği bir tedavi yöntemi olmaktadır. Oldukça da uzun süreli implantlardır. Diğer farklar ise aşağıda verilmiştir:

• Geleneksel implantlar daha pahalı olmaktadırlar. Ancak all on four/six implantlar daha az kullanıldıkları için bu durum ücretlerine de yansımaktadır.
  • All on four/six implant için 3 ay sonrasında normal hayata dönülebilirken, geleneksel implant için bu süre 6 ile 10 ay arasında olabilmektedir.
  • Geleneksel implant işleminde ciddi bir cerrahi müdahale gerekmektedir. Ancak all on four/six implantta yapılan işlem sayısı daha az olmaktadır.
  • Geleneksel implantta geçici protez kullanımı olmamaktadır. Ancak all on four/six implantta hastalarımız mağdur edilmeden hemen geçici protez yerleştirilmektedir.
  • Geleneksel implant uygulamasında kemi grefti uygulanmaktadır. All on four/six implantta ise bu işlem gerekli olmamaktadır.

All On Four/Six İmplant Tekniğinin Fiyatları Neye Göre Değişmektedir?

All on four/six implant fiyatları, kişiye özel olarak belirlenmektedir. Yapılacak olan implant sayısı, üst diş yapım malzemesi, diş sayısı, tedavi yöntemi, uygulanacak olan cerrahi işlemler gibi birçok yöntem tedavinin ücretini belirlemektedir.

All On Four/Six İmplant Tekniğinin Artıları Nelerdir?

All on four/six implantın avantajları şu şekildedir:

• Bütün dişleri olmayan hastalarımızın tek bir cerrahi işlem ile aynı gün içerisinde sabit diş protezlerinin yapılabilmesi mümkündür.
  • Operasyon içerisinde sinüs yükseltme ameliyatı veya kemik ilavesi gibi işlemler yapılmamaktadır. Dolayısı ile ileri cerrahi işlem gerektirmeyen ve kolay olan bir uygulamadır.
  • Operasyon süresi, klasik dental implant ameliyatlarına göre oldukça kısa olmaktadır.
  • Klasik dental implant ameliyatları ile kıyaslandığında; kullanılan dental implant sayısı daha az olduğu için maliyeti de daha azdır.
  • Klasik dental implant üstü sabit diş protezleri ile kıyas yapıldığında; temizliği ve bakımı daha kolay bir uygulamadır.
  • Kişiye özel planlanabildiği için estetik bir görünüm, gülme hattı ve gülüş estetiği sağlayan bir uygulamadır.
  • Bulantı refleksi dolayısı ile hareketli diş protezi kullanamayan hastalarımız için uygun olmaktadır.
  • All on four/six implant tekniği ile hastanın damak kısmını kaplanmadığı için alışması ve kullanması hastalarımız için daha avantajlı olmaktadır.