dental implant fiyatları

Dental İmplant Fiyatları

Dental implant fiyatları; birçok değişkene göre hastadan hastaya göre değişiklik göstermektedir. Hastalarımız için uygulayacağımız tedavi planı, seçeceğimiz implant markası gibi değişkenleri bulunmaktadır. Dental implant fiyatları; ilk öğrenildiğinde pahalı gibi dursa da, kullanım ömrü dikkate alındığında oldukça ucuz olmaktadır. Hem estetik açısından hem de sağlık açısından implant tedavisi oldukça avantajlı olmaktadır. Başarı oranı oldukça yüksek olan bir tedavidir. Seneler içerisinde hekimlerimizin de sıklıkla uyguladığı ve piyasada da firmaların ayırdığı bütçenin arttığı bir tedavi olmaktadır. İleri teknoloji kullanılarak implant üretimi yapılmaktadır ve bu konuda firmalar birçok AR-GE çalışması yapmaktadırlar.

Dental İmplant Fiyatları Neden Yüksektir?

Dental implant ücretinin yüksek oluş sebeplerine bakıldığında; implant üretiminin oldukça maliyetli olması ve üretiminde yüksek teknolojinin kullanılması olduğu görülmektedir. Ancak implantların maliyetlerinin fazla olmasının yanı sıra; bunun hastalarımıza da fazla yansıma sebepleri bulunmaktadır. Bu sebepler ise şöyledir:

• Dental implant tedavi sürecinde; implant yerleştirildikten sonra geçici diş takılmaktadır ve yaklaşık 3 veya 6 ay sonrasında ikinci bir randevu ile kalıcı diş yerleştirilmektedir. Ek randevuyu gerektiren implant ayarlanması gibi işlemler olabileceği için dental implant ücretleri artabilmektedir.
  • Uzmanlık eğitimi gerektiren bir işlem olduğu için prosedür gereği diğer işlemlere göre daha fiyatlı olabilmektedir.
  • Lokal anestezi ile yapılan bir tedavidir. Ancak hastalarımızın genel anestezi talep etmeleri halinde; bu durum ameliyatın ücretini arttırmaktadır.
  • Çok sayıda kemik dokusunu kaybetmiş olan hastalarımız için implant işlemini uygulamadan önce kemik grefti gerekebilmektedir. Bu işlem implantın yerleştirilmesinden birkaç ay öncesinde uygulanmaktadır. Dolayısı ile de tedavi süresini uzatmaktadır. Bu da ek maliyet anlamına gelmektedir.
  • Diş implantının başarısız olması, tekrar yapılması anlamına gelmektedir. İmplant ile kemiğin kaynaşmaması durumunda, implant başarısız olmaktadır. Dolayısı ile ek bir maliyet ödenerek tedavi planının tekrar oluşturulması gerekmektedir.

Dental İmplantın Fiyatlarını Etkileyen Durumlar Nelerdir?

Dental implant ücretlerini değiştiren faktörler aşağıda listelenmiştir:

• Yapılacak olan implant sayısı
  • Kullanılacak olan implantın markası
  • Tedavinin olacağı yer
  • Tedaviyi uygulayacak olan hekimin deneyimi
  • Hastanın ağız ve diş yapısının son durumu
  • Çene kemiğinin yeterli miktarda olup olmadığı

Kaliteli Dental İmplant Seçimi Nasıl Yapılır?

Dental implantın kalitelisinin belirlenebilmesi için implant markası büyük önem taşımaktadır. Öncelikle CE belgesinin olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Bilimsel bir temele dayanan, daha öncesinde birçok deneyden geçmiş olan ve hastalara uygulanabilecek nitelikteki implantlar hekimlerimiz tarafından tercih edilmektedir. Ayrıca firmaların implantları üretirken kullandıkları teknoloji de implantın kalitesi üzerinde etkili olmaktadır. İmplantta kullanılan madde de implantın kalitesini belirlemektedir. Titanyum sayesinde kemiğin daha kısa sürede kaynaması mümkün olmaktadır.

Kaliteli implant üretimi yapan ülkeler; Almanya, Amerika, İsviçre, İtalya, İsveç, Güney Kore, İsrail ve Türkiye olmaktadır. Titanyum malzemesinden yapılan kaliteli implantlar konusunda ise; Almanya, Amerika, İsviçre ve Türkiye oldukça fazla tercih edilmektedir. Ayrıca kaliteli üretim yapan firmaların devamlılığı bulunmaktadır. Dolayısı ile ileride implantın parçasına ihtiyaç duyulması durumunda; herhangi bir zorluk yaşanmadan implantın parçası ilgili firmadan talep edilebilmektedir.

Dental İmplant Fiyatları Kapsamında Neler Vardır?

Dental implant ücretlerine dahil olanlara bakıldığında; implantın kendisi, yapay diş ve abutment denilen dişi implanta bağlayan yapı ücret kapsamındadır. Hekimlerimizden fiyat alırken de her şey dahil fiyat söylendiğinden emin olunması gerekebilmektedir. Direkt dental implant fiyatı olarak sorulduğunda; yapay diş ve abutment fiyatı dahil edilmeden cevap alabilmek mümkün olmaktadır.

Neden Dental İmplant Tercih Edilmelidir?

Dental implantın artılarına bakıldığında; kemik yapısı ile uyumlu bir maddeden, titanyumdan yapılmaktadır. Dolayısı ile hastalarımız implant uygulamasından sonra alerjik reaksiyon göstermemektedirler. Doğal dişten herhangi bir farkı bulunmamaktadır. Görüntü, işlev ve his olarak doğal diş ile aynı olmaktadır. Çene kemiğinin erimesinin önüne geçilebilmektedir. Çekilen veya kaybedilen dişlerin boşluğunun doldurulmasını sağlamaktadır.

Protez kullanılması durumunda; zaman içerisinde ağız yapısındaki değişiklikler kaynaklı olarak protezlerde oynama, kırılma veya yenilenme olabilmektedir. Bu da ekstra maliyet anlamına gelmektedir. Ancak dental implantlar daha uzun ömürlülerdir. Bu dezavantajlara sahip olmadıkları için kullanım süreleri baz alındığında oldukça uygun olmaktadırlar.

Dental İmplantın Kullanım Ömrü Ne Kadardır?

Dental implantın ömrü; hastadan hastaya ve uygulanan ağız bakımına göre değişiklik göstermektedir. Ancak ağız bakımına önem veren bir hastamız; ortalama 30 sene dental implantı kullanabilmektedir. Bu süreç içerisinde hastalarımızın rutin diş fırçalaması dışında; diş ipleri, ağız gargarası, arayüz fırçaları gibi tavsiye edilenleri kullanarak düzenli bakım yapmaları gerekmektedir. Ayrıca 6 aylık periyotlarda yapılacak olan kontrol seanslarına düzenli olarak gelmeleri gerekmektedir. İmplantın kaybedilmesini önlemek amacı ile herhangi bir problem yaşandığında direkt hekimlerimiz ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

Dental İmplant Tedavisi Sırasında Görülebilecek Komplikasyonlar Nelerdir?

Dental implant işleminde karşılaşılabilecek komplikasyonlar; her cerrahi işlemdeki kadar risk barındırmaktadırlar. Kanama, enfeksiyon, sinirlerde, sinüste ve nazal kavitedeki yaralanmalar gibi komplikasyonlar ile karşılaşılabilmektedir.

Tedaviye başlamadan önce üç boyutlu görüntüleme yöntemlerinin kullanılması ise; tedavi sırasında yaşanabilecek komplikasyonların riskini azaltmaktadır. Hekimlerimiz üç boyutlu görüntüleme sonuçlarına göre bir tedavi planı uygulamaktadırlar. Daha net veriler elde ettikleri için de riski en aza indirgeyebilecek bir yolu tercih etmektedirler. Bu noktada hekim tecrübesi ve izlenen yol da önem taşımaktadır.

Dental İmplant Tedavisi SGK Tarafından Karşılanır Mı?

Dental implant uygulamasını SGK’nın karşılaması olası değildir. Dental implant tedavisinin ücretini hastalarımızın kendilerinin ödemesi gerekmektedir. Ancak bazı özel sağlık sigortaları; hastalarımızın özel sağlık kurumlarındaki dental implant tedavilerinin ücretlerinin bir kısmını karşılayabilmektedir. Bununla ilgili ayrıntılı bilgiyi ise; bağlı oldukları özel sağlık sigortasını arayarak elde edebilmektedirler.

Dental implantın ücretini SGK’nın karşılayabilmesi için lüks olmayan tedavi kapsamına girmesi gerekmektedir. Bunun için ise; 2010’da Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Uygulama Tebliği’ndeki durumların oluşması gerekmektedir. Bu durumlar ise aşağıdaki gibidir:

• Maksillofasiyal travma, kist ve tümörlere bağlı olarak maksiler ve mandibuler kemikte aşırı doku kaybı olması durumunda; SGK tarafından tedavinin belirli bir ücreti karşılanmaktadır.
  • Alt ve üst çenede tek taraflı serbest sonlu dişsizlik olması durumunda SGK tedaviyi karşılamaktadır.
  • Konjenital diş eksikliği durumunda, dental implant ücretinin bir kısmı karşılanmaktadır.
  • Dudak damak yarığı gibi doğumsal anormallikler dolayısı ile diş ile ilgili kemik doku defektlerinin olması halinde; SGK tedavinin bir kısmını karşılamaktadır.

Dental İmplant Fiyatları Son 10 Yıl İçerisinde Nasıl Değişmiştir?

Son 10 senede dental implant fiyat değişikliğine bakıldığında; fiyatların oldukça değişken olduğunu, fakat öncesine göre daha düşük seyrettiği görülmektedir. Bunun nedenine bakmak gerekir ise; 10 sene öncesinde dental implant üretimi yapan firma sayısı; yaklaşık olarak 30 ile 50 arasında değişmekteydi. Bu firmalar dünya çapında satış yaparken, dental implantların fiyatlarını belirlemekteydiler. Ancak günümüzde dental implantların fiyatlarını belirleyen firma sayısı 700 ile 1.000 arasında değişiklik göstermektedir. Bu firmalar ise; sektörde kalıcı olan, köklü firmalardır. Ancak aralarında köklü firmaların geliştirdiklerini kopyalayanlar da bulunmaktadır. Oldukça fazla sayıda olan bu firmalar; araştırma ve geliştirme maliyetleri olmadan piyasadaki dental implantları kopyalamaktadırlar. Dolayısı ile de dental implantları daha uygun fiyatlar ile satışa sunmaktadırlar. Bu sebeple dental implant fiyatları oldukça değişken olmaktadır ve rekabet düzeyinin artması sebebi ile de gittikçe azalmaktadır.

Ülkemizdeki dental implant üretimine bakıldığında; yaklaşık 10 yerli dental implant üretimi yapan firma bulunmaktadır. İlerleyen senelerde de bu sayı daha da artacaktır. Bu implantların Türkiye’de üretiliyor olması, sipariş verilmesi durumunda gümrük ücretinin olmaması anlamına gelmektedir. Dolayısı ile de daha uygun fiyatlı olmaktadır. Gümrük ve distribütör gibi etkenler dolayısı ile önceden Türkiye’de implant yaptırmak daha pahalı olurken; yerli firmalar ile beraber Türkiye’deki dental implant fiyatları azalmaktadır.