Dental implant; diş eksikliği problemi olan hastalarımızın dişsizlik problemlerinin komşu dişe dokunulmadan ortadan kaldırılması işlemidir. İmplantın malzemesi titanyumdur. Birçok araştırmaya göre insan vücudunda kullanılan ve kemik dokusuna uyum sağlayan bir madde olduğu görülmektedir. Dental implant yaptırmak isteyen hastalarımıza ilk etapta röntgen çekilmektedir ve risk analizi yapılmaktadır. Buna göre tedavi süreçleri planlanmaktadır. Uygun şartların oluşması durumunda; implantın yerleştirilmesi ile beraber aynı seansta diş yerleştirilebilmektedir. Ancak klasik yöntemlerde; implant yerleştirildikten sonraki 5 ay içerisinde yeni diş yerleştirilmektedir.

Dental İmplant Cerrahisi Nedir?

Dental implant tedavisi; diş çürümesi, periodental hastalık veya yaralanma gibi sebeplerden dolayı diş kaybına uğrayan hastalarımıza uygun bir tedavidir. Köprü veya takma diş tedavisine göre daha avantajlı bir çözüm olmaktadır. Yeni, güvenilir ve kalıcı bir çözüm olarak günümüzde oldukça fazla tercih edilmektedir.

Yedek diş köklerine verilen isimdir. Doğal dişler ile uyum sağlayacak şekilde yapılmaktadır. Diş protezlerini desteklemek amacı ile yapılan yapay bir diş kökü olan implant; çene kemiğine yerleştirilen vidalara verilen isimdir. Titanyumdan yapılmaktadır ve doku dostudur. Birçok implant markası bulunmaktadır.

Dental İmplant Tedavisi Görebilecek Olanlar Kimlerdir?

Dental implant tedavisine uygun kişiler; diş çekimi veya oral cerrahi için herhangi bir engeli olmayacak kadar sağlıklı olan kişilerdir. Diş etleri sağlıklı olan ve kemik miktarı uygun olan hastalarımıza implant tedavisi uygulayabilmekteyiz.

İmplant tedavisi görmeden önce dikkatli doktor onayı alması gerekenler; diyabet, yüksek tansiyon ve bağışıklı sistemi ile ilgili hastalıkları olanlardır. Baskılayıcı ilaç kullananların da öncelikli olan hekimlerimize bu durumu bildirmeleri gerekmektedir. Baş ve boyun bölgesinde radyoterapi almış olan hastalarımız da riskli grupta olmaktadır. Ayrıca kemik gelişimini tamamlamamış, aşırı sigara kullanımı olan, ciddi diş eti problemleri olmasının yanı sıra ağız bakım ve hijyenini sağlamayan hastalarımıza dental implant uygulaması yapmamaktayız.

Dental İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dental implant işlemi için öncelikle hastalarımızın hekimlerimize muayene olması gerekmektedir. Ardından hastalarımızın ağızlarındaki duruma göre bir tedavi planı geliştirilmektedir. Bu plan hastalarımız ile paylaşılmaktadır ve onayları alınmaktadır.

Gerekli bilgilendirme işlemi yapıldıktan sonra, eksik olan dişin bulunduğu kemik yuvasına, titanyumdan yapılmış ve küçük bir direğe sahip olan diş kök implantı yerleştirilmektedir. İmplantın çeneye tutunması için çene kemiğinin iyileşmesi beklenmektedir.

Ardından eksik dişin olduğu bölgeye uygun yeni diş yapılmaktadır ve bu diş implantın üzerine yerleştirilmektedir. Yeni dişin rengi belirlenirken, eski dişler ile renk eşleşmesi yapılmaktadır. Bu sayede doğal diş gibi görünmesi sağlanmaktadır.

Dental İmplant İşlemi İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Dental implant öncesi ve sonrası için önemli noktalar şu şekildedir:

• Diş hekimimizin işlem sonrasında belirttiği önlemlerin alınması ve bunlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Diş çekimi işleminden sonra dikkat edilmesi gerekenler ile benzerlik gösterebilmektedir.
  • Diş hekimimiz işlemden bir gün önce kullanılması için antibiyotik vermektedir ve bunun kullanımının aksatılmaması gerekmektedir.
  • Dental implant işlemi öncesinde tok olunması gerekmektedir.
  • İşlem sonrasında ilgili bölgeye tampon yerleştirilmektedir ve tamponun yaklaşık 30 dakika süresince ısırılması gerekmektedir.
  • Bölgede şişlik oluşmaması için buz uygulaması yapılabilmektedir. Ancak bu uygulamanın 10 dakikalık periyotlarda yapılıp, sonrasında 10 dakika ara verilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde buz yanığı görülmesi olasıdır.
  • İşlem bittikten sonra ağrı kesici kullanma ihtiyacı duyuluyor ise; 1 saat sonrasında alınmalıdır.
  • Yüksek yastık ile uyunması tavsiye edilmektedir.
  • Dental implanttan sonraki bir gün içerisinde sert bir şekilde tükürülmemesi ve gargara yapılmaması gerekmektedir.
  • Anestezi etkisi geçmeden önce gıda tüketimi yapılmamalıdır.
  • İşlemden sonraki 10 saat içerisinde fırçalama işleminin yapılmaması gerekmektedir.

Dental İmplant Tedavisinin Süresi Ne Kadardır?

Dental implant tedavi süreci; hastadan hastaya göre değişmekle beraber; 2 aydan 6 aya kadar sürebilmektedir. Muayene yapıldıktan sonra hastalarımızın kemikli bölgesine implant yerleştirilmektedir. Yerleştirilecek olan implant sayısına göre işlem süresi değişiklik göstermektedir. Bu işlem kısa sürse de, hastalarımızın dikişlerinin alınması için sonrasında 7 gün beklenmesi gerekmektedir. Bu süreçte hastalarımız için hazırlanan geçici protezler, 3 ay süresince kullanılabilmektedirler. Protezlerin hazırlanması ise; 1 veya 2 gün sürebileceği gibi, 2 veya 3 hafta da sürebilmektedir.

Dental İmplantın Tedavisinde Acı Hissedilir Mi?

Dental implant işlemi sırasında acı duyulmamaktadır. İmplant işlemi sırasında hastalarımıza lokal anestezi uygulanmaktadır. Dolayısı ile herhangi bir ağrı veya acı hissetmeleri söz konusu değildir. Ağrıca hastalarımızın kemik yoğunluklarının iyi seviyede olması durumunda; sadece 10 veya 15 dakika içerisinde işlemi bitirebilmemiz mümkün olmaktadır. Kemik oluşturma işleminin de yapılacağı hastalarımız ise; operasyon süreleri uzamış olsa da, diğer hastalarımız gibi herhangi bir acı hissetmemektedirler.

Ancak dental implant işlemin sona ermesi ile beraber ağrı hissedilebilmektedir. Bunu öngören hekimlerimiz; hastalarına ağrı kesici vermektedirler. Ağrının dayanılamayacak duruma geldiği aşamada, bu ağrı kesicinin kullanılması gerekmektedir.

Dental İmplant Tedavisi Kesin Çözüm Müdür?

Dental implantın ömrü; hastalarımızın implantı nasıl kullandığı ile alakalı olmaktadır. Ortalama 30 seneye kadar implantın korunabilmesi mümkündür. Ancak implantın ömrü; hastalarımıza bağlı olduğu kadar, tercih edilen implant markasına ve kalitesine de bağlıdır. Bu süreçte ağız bakımına dikkat edilmesi gerektiği gibi düzenli olarak kontrole de gelinmesi gerekmektedir. 6 ayda bir diş hekimlerimizden randevu alınarak rutin kontrol yapılmalıdır.

Dental implant işleminde başarı oranına bakıldığında; ortalama %98 civarında bir başarı yüzdesi olduğu görülmektedir. Başarı oranı ise; çene içerisinde implantın yerleştirildiği yere göre farklılık göstermektedir. Ancak işlem; yüksek olasılık ile çözüm sağlayabilecek bir işlem olmaktadır.

Dental İmplant Tedavisinde İyileşme Süresi Ne Kadardır?

Dental implant iyileşme süreci; diş etinin iyileşmesi dikkate alınınca oldukça kısa sürmektedir. Ancak iyileşme süreci, hastalarımızın ağız hijyenlerine ne kadar dikkat ettiği ile de alakalı olmaktadır. Hafif şişlik veya ağrı olması durumunda, endişe edilecek bir durum olmamaktadır. Ancak bunların şiddetlenmesi durumunda, hekimimize ulaşılması tavsiye edilmektedir.

Dikişler ile dokunun kaynaması, yaklaşık olarak 7 gün ile 10 gün arasında bir süre olmaktadır. İmplantın kemik ile kaynama süresi ise; 2 ay ile 5 ay arasında değişiklik göstermektedir. Bu süreye osteointegrasyon süresi denmektedir ve hastadan hastaya göre farklılık gösterebilmektedir.

Tedavi Sonrasında Dental İmplantın Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Dental implant bakımı için öncelikle ağız hijyeninin aksatılmaması ve düzenli olarak dişlerin fırçalanması gerekmektedir. Ayrıca hekimlerimiz özel ipler, arayüz fırçaları ve ağız duşları da önerebilmektedirler. Bunlar ile beraber implantın olduğu bölgenin temizliğinin düzenli olarak yapılması gerekmektedir. İlk iki yıl 6 ayda bir ve sonrasında senede bir hekimlerimize kontrole gelerek, implantlarının ve ağız sağlıklarının durumu ile ilgili bilgi almalılardır.

Dental İmplantın Artıları Nelerdir?

Dental implantın avantajları aşağıda belirtilmiştir:

• Doğal diş görüntüsü kaybedilmemektedir. His olarak da görüntü olarak da doğal diş görevi görmektedir.
  • Bazı protezlerin ağız içerisinde kayması ve dolayısı ile de konuşurken bazı kelimelerin yanlış telaffuz edilmesi gibi problemlere yol açması mümkündür. Ancak dental implant ile dişler kaymadığı için akıcı konuşmaya devam edilebilmektedir.
  • Eksik dişin kökünde kalan boşlukta kök yeniden yapıldığı ve çeneye tutturulduğu için herhangi bir problem yaşanmamaktadır.
  • Kayma problemi olmadığı için çiğnemeyi ve dolayısı ile yemek yemeyi zorlaştırmamaktadır. Doğal dişler ile aynı işlevi görmektedir. Ekstra bir çaba harcamadan veya yemek yerken acı hissetmeden dişlerin işlevini görebilmesi mümkündür.
  • Eksik olan diş tamamlandığı ve doğal diş görünümü sağlandığı için hastalarımız işlemden sonra rahatlıkla gülümseyebilmektedirler. Ayrıca özgüvenlerinde de artış olmaktadır.
  • Birçok yönteme göre dental implantlar oldukça dayanıklı ve uzun ömürlülerdir.
  • Diş dokusu ile uyumlu olmaktadırlar.
  • Komşu dişlere herhangi bir zarar vermeden, dental implant ile yeni bir dişe sahip olabilmek mümkün olmaktadır.