Dikişsiz implant; diş eti implantının gireceği alan özel bir alet ile açılmaktadır ve bu esnada diş eti kesilmemektedir. Operasyon ile ilgili bütün detaylar, operasyona başlamadan önce belirlenmektedir. Dolayısı ile maksimum 1.5 dakika içerisinde işlem bitirilebilmektedir. Küçük kesi ile büyük başarının hedeflendiği günümüz cerrahisinde; dikişsiz implant, hastanın sağlığı açısından daha avantajlı olmaktadır. Özellikle kan sulandırıcı ila. Kullanan hastalarımızın ilaçlarını kesmeden olabilecekleri bir tedavidir. Hastalarımızın dikişsiz implant için uygun olup olmadıklarını hekimlerimiz üç boyutlu analiz sonrasında belirlemektedir. Diş eti iyileşme evresi daha hızlı tamamlandığı için diş estetiği, diş eti estetiği ve gülüş tasarımı konusunda oldukça avantajlı bir uygulamadır.

Dikişsiz İmplant İşlemi Nedir?

Dikişsiz implant yöntemi; implant yapılırken ilgili bölgenin diş etini kesmeden ve kemiği açığa çıkarmadan, kapalı teknik kullanılarak yapılan bir işlemdir. Kapalı cerrahi işlem olduğu için açık cerrahi işlemlere göre iyileşme süresi daha hızlı olmaktadır ve enfeksiyon riski bulunmamaktadır. Ortalama 5 ile 7 dakika arasında bir sürede işlem tamamlanmaktadır. Oldukça konforlu ve basit bir işlem olmaktadır.

Hangi Problemleri Yaşayanlar Dikişsiz İmplant Yaptırmalılardır?

Dikişsiz implantı gerektiren durumlar şunlardır:

• Damağını kaplayan protezler ile tat alma konusunda zorluk çeken hastalarımız için implant tedavisi uygundur.
  • Protezleri sık sık düşen veya kırılan hastalarımız dikişsiz implant yaptırabilmektedirler.
  • Kullandıkları hareketli protezler dolayısı ile konuşma bozukluğu yaşayan hastalarımıza dikişsiz implant uygulaması yapılabilmektedir.
  • Yemek yerken kullandığı protezlerin altına artık kaçması veya koku oluşması durumunda; hastalarımız dikişsiz implanta başvurabilmektedirler.
  • Yemek istediklerini dişleri dolayısı ile yiyemeyenler, dikişsiz implant yaptırabilmektedirler.
  • Köprü ayakları ağrıya sebep oluyor ise; dikişsiz implant düşünülmelidir.
  • Hareketli protez ağız içerisinde devamlı buruk yapıyor ise; dikişsiz implant çözüm olabilmektedir.
  • Yapıştırıcı olmadan protezlerini kullanamayanlar için dikişsiz implant uygundur.
  • Bir veya birden fazla dişi eksik olanlar, hiç dişi olmayanlar, çenesinin arka tarafında diş eksiği olanlar; dikişsiz implant yaptırabilmektedirler.
  • Diş eksikliğinden dolayı kemik erimesi problemi ile karşılaşmak istemeyenler; dikişsiz implantı düşünmelilerdir.

Dikişsiz İmplant İşleminin Süreci Nasıl Geçmektedir?

Dikişsiz implant sürecinde; öncelikle hastalarımızın radyografik incelemeleri yapılmaktadır. Anatomik yapıları, kemiğin boyu, nişliği, yoğunluğu, diş eti kalınlığı gibi durumlar değerlendirilmektedir. İşleme başlarken öncelikle diş etinin üzerinde küçük bir boşluk oluşturulmaktadır. Ardından bu boşluk aracılığı ile kemikte implanta uygun bir yuva hazırlanmaktadır. İmplant ilgili boşluğa yerleştirilmektedir.

Kemik ve diş eti analizi sonucunda; diş etinin ve kemiğin derinliği ve çapı belirlenmektedir. 3D tomografi sayesinde hastalarımız aşırı radyasyondan ve zararlı etkisinden korunabilmektedirler. Aynı zamanda diş etlerinin çok defa kesilmesine veya aşırı kanatılmasına gerek olmadan işlem tamamlanabilmektedir.

Bu yöntem bir diş üzerinde de uygulanabilmektedir. Aynı zamanda dişsiz bir ağızdaki bütün dişler için de uygulama yapılabilmektedir. İşlem için tercih edilecek olan hekimin bilgisinin ve tecrübesinin yanı sıra; kullanılan implantın markası da işlem için büyük önem taşımaktadır.

Dikişsiz İmplant Uygulamasının Aşamaları Nelerdir?

Dikişsiz implant tedavi aşamaları aşağıdaki gibidir:

• Öncelikle hastalarımızın ağız içinin iki boyutlu veya üç boyutlu görüntüsünü almaktayız.
  • Ardından kemik ve diş eti ölçüm cihazları ile beraber diş eti ve kemikleri ölçmekteyiz.
  • Diş ve çene yapısının analizini yapmaktayız. Bunu yaparken bilgisayar yardımı almaktayız.
  • Hangi açılarla, hangi bölgelere, hangi ölçülerle implant uygulaması yapmamız gerektiğini ölçüler doğrultusunda belirlemekteyiz.
  • Kapak şeklinde özel uçlarla diş etinin bir bölümünü alarak kemik dokusuna ulaşmaktayız.
  • Kompakt bölümünde belirli bir genişlik ve derinliğe ulaşıp yuva girişi açmaktayız. İlgili bölge, kemik dokusunun en sert tabakası olmaktadır.
  • Freze sistemi kullanarak implantın yuvasını hazırlamakta ve sonrasında implantı ilgili yuvaya yerleştirmekteyiz.
  • Uygulamanın toplam süresi ortalama olarak 1 veya 1.5 dakika sürebilmektedir.
  • Klasik implant yönteminde öncelikli olarak implant yerleştirilmektedir ve sonrasında protez ölçüsü alınarak protezler yapılmaktadır. Ancak dikişsiz protezde bu durum farklı olmaktadır. Öncelikle protezler planlanmaktadır ve sonrasında implantlar proteze uygun hale getirilmektedir. Bu da protezlerin daha stabil, estetik ve fonksiyonel olabilmesini sağlamaktadır.

Tamamen Dişsiz Çenelerde Dikişsiz İmplant Uygulaması Nasıldır?

Dişsiz çenelerde dikişsiz implant tedavisi için öncelikle hastanın mevcut hareketli protezlerinin içerisine baryum sülfat maddesi sürülmektedir. Ardından röntgen çekilmektedir. Kemik ve diş eti arasındaki mesafe bu şekilde tespit edilebilmektedir.

Çenesinde dişi olmayan hastalarımıza dikişsiz implant uygulaması yapabilmek için ikinci yöntem ise; hastamızın çene kemiğine 2 veya 3 adet mini implant yerleştirmektir. Ufak anestezi ile bu işlem yapıldıktan sonra çenenin 3 boyutlu görüntüsü alınabilmektedir. Sonrasında ise; işlem için planlama yapılabilmektedir.

Dikişsiz İmplant Uygulaması Sonrasında Ağrı Olur Mu?

Dikişsiz implant ağrısı, yok denecek kadar azdır. Operasyon kapalı cerrahi olduğu için kanama, şişme ve ağrı gibi durumlar yaşanmamaktadır. İşlem sonrasındaki iyileşme sürecinde ağrı kesici kullanılması gerekmeyebilmektedir. Ancak ağrı kesici kullanım durumu, hastamızdan hastamıza göre değişiklik gösterebilmektedir.

Dikişsiz implant operasyonu geçirmiş olan hastalarımız; çiğneme işlemi esnasında yiyeceklerin tahriş etmesi veya dikiş atması gibi riskler ile karşı karşıya olmadıkları için yemek yerken de dişleri acımamaktadır. Açık yaralarının ve dikişlerinin olmaması sebebi ile kemiğe enfeksiyon girişi riski de çok az olmaktadır. Dolayısı ile süreç ağrısız ve problemsiz geçtiği için hastalarımızın rutinlerine dönebilmeleri de oldukça kolay olmaktadır.

Dikişsiz İmplant Tedavisi Ne Kadar Sürmektedir?

Dikişsiz implant süresi; ortalama 6 aya kadar sürebilmektedir. Klasik implant tedavisi ile süreç benzemektedir. 1 veya 1.5 dakika içerisinde implantın yerleştirildiği yuva hazırlanmaktadır. Ayrıca geçici dişler de yerleştirilmektedir. Ancak kalıcı dişlerin hazırlanması ve yerleştirilmesi yaklaşık 6 ay sürebilmektedir.

Dikişsiz İmplant Uygulamasını Her Hasta Yaptırabilir Mi?

Dikişsiz implantın uygun olduğu hastalar; hekimlerimiz tarafından tespit edilmektedir. Modern ve teknolojik donanıma sahip olduğumuz için hastalarımızın gerekli şartları sağlayıp sağlamadıkları tespit edilmektedir ve sonrasında onlara en uygun olan yöntem seçilmektedir.

Dikişsiz İmplant Uygulamasının Sağladığı Yararlar Nelerdir?

Dikişsiz implantın faydaları şu şekildedir:

• Diş etine büyük bir kesi atılmadığı için kanama diğer yönteme göre daha az olmaktadır. Dolayısı ile kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalarımız için oldukça uygun bir tedavi yöntemi olmaktadır.
  • Uygulama süresine bakıldığında, kısa süre içerisinde işlem gerçekleştirilebilmektedir. Yaklaşık 10 dakika yeterli olmaktadır.
  • İşlem bittiğinde dikiş atılmasına ve dolayısı ile de sonrasında dikişlerin alınması için randevu alınmasına gerek olmamaktadır.
  • Ödeme bağlı bir şişlik durumu ile karşı karşıya kalınmamaktadır.
  • Operasyon sırasında veya sonrasında herhangi bir ağrı hissedilmemektedir.
  • Enfeksiyon oluşma riskinin yok denecek kadar az olduğu bir tedavidir.
  • Tedavi sonrasında ağrı kesici veya antibiyotik kullanımları daha az miktarda olduğu için karaciğer ve böbrek dostu bir tedavi yöntemidir.

Dikişsiz İmplant İşleminin Dezavantajları Nedir?

Dikişsiz implantın eksilerine bakıldığında; bu tekniğin uygulanabilmesi için 3D tomografi kullanılması gerekmektedir. Kemiği 3 boyutlu bir şekilde görmeden dikişsiz implant yapılamamaktadır. İmplantın hangi bölgeye, hangi açı ile yerleştirileceği ise, bu yöntem ile belirlenmektedir ve buna göre hazırlık yapılmaktadır.

Kemiği inve ve düzgün seyretmeyen hastalarımızın ise; dikişsiz implant tedavisi görebilmeleri mümkün değildir. Bunun nedeni ise; sinir gibi anatomik oluşumların, pozisyonel olarak işleme uygun olmamasıdır. Hekimlerimizin işlemi başarılı bir şekilde uygulayabilmesi için anatomik oluşumları değerlendirmesi ve buna göre bir yol izlemeleri gerekmektedir. Aksi takdirde uyuşukluk hissi ve sinüzit gibi problemler yaşanabilmektedir.

Dikişsiz İmplant İşlemi Pahalı Mıdır?

Dikişsiz implant fiyatlarına bakıldığında; maliyeti yüksek olan bir tedavi yöntemidir. Ancak dikişsiz implantın pahalı olmasının nedeni; implant değildir. İmplant tedavisinin planlaması yapılırken kullanılan şablondur. Bu şablon bilgisayar programı yardımı ile oluşturulduğu için maliyetli olmaktadır.