İmplant diş; diş eksilmesi sebebi ile ortaya çıkan boşluğa yeni bir diş kökünün ve protez dişin eklenmesi işlemidir. İmplant diş ile doğal dişin hem görüntüde hem de işlevde bir farkları bulunmamaktadır. Vücut dokuları ile etkileşime girmeyen bir materyal olduğu için implant yapımında titanyum tercih edilmektedir. İşlem öncesinde röntgen ve tomografi çekilerek; hastalarımızın implant tedavisine uygun olup olmadıkları tespit edilmektedir. Uygun olmamaları durumunda, implant tedavisi ertelenmektedir.

İmplant Diş İşleminden Önce Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

İmplant diş için önemli noktalar şu şekildedir:

• Hem estetik görünüm hem de fiziksel sağlık için oldukça önemli bir tedavidir. Sağlıklı bir sindirim olması ve her besinin sorunsuz bir şekilde tüketilebilmesi için gerekli bir işlemdir. Dolayısı ile estetik bir görünüm vermesinin yanı sıra; hastalarımızın daha sağlıklı ve daha özgüvenli olmalarını sağlamaktadır.
  • Klinik ve radyolojik muayene yapılmadan implant diş uygulamasına geçilmemektedir. Öncelikle kemik dokusunun işlem için uygun olup olmadığı tespit edilmektedir.
  • İmplant diş uygulaması için yaş sınırının alt limiti 18’dir. Ancak üst limiti bulunmamaktadır. Sağlığının elvermesi ve kemik dokusunun yeterli olması gerekmektedir. Ancak 70 veya 80 yaşlarında olan hastalarımızın cerrahi riskleri, daha genç olan hastalarımıza göre fazla olmaktadır. Dolayısı ile kemik gelişimini tamamlamış olan ve belirli sağlık problemleri olmayan hastalarımıza implant diş uygulaması yapılmaktadır.
  • İşlem genel anestezi veya lokal anestezi ile yapılabilmektedir. Bunun tercihini ise; hastalarımız kendileri yapmaktadırlar.
  • Osteointegration ismi verilen, implant ile kemiğin kaynaşması anlamına gelen dönem; yaklaşık 3 ay ile 6 ay arasında bir süre sürmektedir. Bu süreçte diş etlerinin sağlıklı olması ve implant üzerine gelen yüklerin de en aza indirilmesi gerekmektedir.
  • İyileşme dönemi içerisinde sigara kullanımı olmamalıdır. Enfeksiyon riskini arttıran bir durum olduğu için tavsiye edilmemektedir.
  • İmplant dişlerin ömrü; hastadan hastaya göre farklılık gösterebilmektedir. Bu sürecin uzayabilmesi için hastalarımızın ağız ve diş bakımlarına özen göstermesi, ağız sağlıklarını koruması gerekmektedir. Dişlerini günde en az 2 kere fırçalamalarının yanı sıra; diş ipi, ağız gargarası gibi işlemler de uygulamalılardır.
  • İmplant vücut ile uyumlu olmaktadır. Titanyum maddesinden yapılmaktadır. Titanyum metali; herhangi bir canlı organizmanın parçası olmadığı için vücut antijen üretmemektedir ve implantı reddetmemektedir. Ayrıca kanser gibi rahatsızlıklara neden olduğuna dair herhangi bir bulguya da rastlanmamaktadır.
  • İmplant uygulaması yaptırmadan önce hekim tercihi oldukça önemli olmaktadır. Deneyimli hekimler ile çalışılması durumunda, işlem daha problemsiz geçmektedir.

İmplant Diş Gerektiren Durumlar Nelerdir?

İmplant dişin gerekli olduğu kişiler; diş eksikliği sebebi ile fonksiyonel ve estetik problem yaşayan hastalarımızdır. Diş eksikliği sebebi ile çiğneme fonksiyonu etkin bir şekilde yerine getirilememektedir. Ayrıca çene ekleminde de problem yaşanmasına neden olabilmektedir. Konuşma bozukluğu, özgüven eksikliği gibi sorunlar yaratabilmektedir. Dolayısı ile bu tarz sebepler ile ağız sağlığını kaybetmiş olan hastalarımızın ağız sağlıklarını tekrar kazanabilmeleri için implant diş yaptırmaları gerekmektedir.

Diş eksikliği olan bölgeye herhangi bir müdahalede bulunulmaması ve implant diş yaptırılmaması durumunda; zamanla çene kemiği erimektedir. Dolayısı ile sonrasında yapılacak olan işlemlerde zorlayıcı olmaktadır. Protez kullanabilmek için implant tedavisinin uygulanması zorunlu hale gelmektedir.

İmplant Diş İçin Tedavi Süreci Nasıldır?

Diş implantının tedavisi için öncelikle hastalarımız muayene edilmektedir. Dişlerinin durumuna, ihtiyaçlarına ve sağlık durumlarına göre kişiselleştirilmiş bir tedavi planı yapılmaktadır. Ardından hazırlanan plan hastalarımızın onayına ve bilgisine sunulmaktadır.

Sonrasında eksik dişin bulunduğu kemiğin yuvasına implant yerleştirilmektedir. Titanyum maddesinden yapılmıştır ve yapay diş kökü niteliği taşımaktadır. İmplant yerleştirildikten sonra çene kemiğinin iyileşmesi ve implant ile kemik dokunun kaynaşması beklenmektedir. Ancak bu uyumlanma sürecinden sonra kalıcı diş protezi yerleştirilebilmektedir.

Yeni dişlerin renkleri belirlenirken doğal diş rengi dikkate alınmaktadır. Yedek dişlerin işlevleri kadar görüntülerinin de doğal dişler ile uyumlu olması istenmektedir. Bu sayede gözle görülür bir şekilde, doğal diş ile implantlı diş ayırt edilmemektedir.

İmplant Diş Tedavisinin Süresi Ne Kadardır?

Diş implantı tedavi süresine bakıldığında; implantın yerleştirilmesinden sonra iyileşme süreci başlamaktadır ve bu süreçte beklenmektedir. İşlemden 7 gün sonra hastalarımızın dikişlerinin alınması gerekmektedir. İyileşme sürecinde geçici protezler en az 3 aylık bir süreçte kullanılmalıdır. Kalıcı diş protezine geçilmesi ve tedavinin tamamlanması ise yaklaşık 6 ay kadar sürebilmektedir.

İmplant Diş Tedavisinde İmplant ve Diş Aynı Seansta Takılır Mı?

İmplant sonrası aynı seansta dişlerin takılması; tavsiye edilen bir durum değildir. Yoğun iş temposu veya başka sebeplerden dolayı dişsiz kalamayacak durumdaki hastalarımıza; implant diş tedavisinde kalıcı proteze geçilmesinin beklendiği sürede, geçici protez takılmaktadır. İmplanta bağlanmadan, sadece diş eti ve komşu dişlerden destek alarak yapılan bir uygulamadır. Ancak geçici protezlerin kullanıldığı 3 aylık süreci bekleyemeyecek olan hastalarımıza; hekimlerimiz oluşabilecek riskleri anlatarak implant üstü protez takabilmektedirler.

İmplant Diş Tedavisi Sırasında Ya Da Sonrasında Acı Hissedilir Mi?

İmplant diş operasyonunda acı hissedilmesi olası olmamaktadır. İşlem lokal anestezi ile yapılmaktadır. Ancak hastalarımızın tercihleri doğrultusunda genel anestezi ile de yapılabilmesi mümkün olmaktadır. Dolayısı ile işlem sırasında herhangi bir şekilde ağrı veya acı hissedilmemektedir.

İmplant diş operasyonundan sonra anestezi etkisi geçmeye başladıktan sonra; hafif ağrı yaşanması muhtemeldir. Diş çekimi sırasında yaşanan ağrıya eşdeğer bir ağrı olabilmektedir. Bu ağrılar ise; oldukça normaldir ve endişe edilmesine gerek olmamaktadır. Hekimlerimizin verdiği ağrı kesiciler kullanılarak bu ağrıların önüne geçilebilmektedir.

İmplant Diş Tedavisinde Başarı Oranı Ne Kadardır?

İmplant diş için başarı yüzdesi yaklaşık olarak %98 olmaktadır. Tedaviye başlanmadan önce hastalarımızda hangi yöntem ile başarı sağlanma olasılığının daha yüksek olduğu karşılaştırılmaktadır. Dolayısı ile implantın çene içerisinde yerleştirildiği yere, implant sayısına ve işlemi gerçekleştiren hekimin tecrübesine göre başarı oranı değişebilmektedir. Ancak doğru bakım sağlanması durumunda; kesin çözüm olabilmekte ve ömür boyu kullanılabilmektedir.

İmplant Diş Tedavisi Sonrasında Diş Bakımı Nasıl Olmalıdır?

İmplant diş bakımına bakıldığında; kontrol randevularının aksatılmaması ve ağız hijyenine önem verilmesi gerekmektedir. Bu süreçte, ilk 2 yıl için 6 ayda bir ve sonrasında ise senede bir kontrole gelinmesi gerekmektedir. Rutin diş fırçalamaya ek olarak özel ip, arayüz fırçaları ve ağız duşları da implant uygulaması yapılan bölgenin bakımı için önemlidir.

İmplant Dişin Avantajları Nelerdir?

İmplant dişin artıları aşağıda açıklanmıştır:

• Doğal diş görüntüsü verdiği ve doğal dişlerden herhangi bir farkı olmadığı için mükemmel bir görünüm sağlamaktadır.
  • İmplant diş ile diş kökleri yeniden yapıldığı için diş protezlerinin ağızda kayması gibi bir durum ile karşılaşılmamaktadır. Dolayısı ile de dişlerin kayabileceği endişesi taşınmadan rahatlıkla konuşulabilmektedir. Kelimelerin doğru telaffuz edilmesine veya akıcı konuşmaya engel değildir.
  • Eksik olan dişin bulunduğu yere implant uygulaması yapıldığı için diş kökü baştan yapılmış olmaktadır ve kök ile ilgili bir problem yaşanmamaktadır.
  • Takma dişler ile çiğneme konforu daha az olmaktadır. Isırma kuvveti iyi olmadığı gibi ekstra bir çaba harcanması ve acı hissedilmesi durumu ile karşılaşılabilmektedir. Ancak implant dişlerde durum tam tersidir. Doğal diş işlevi görmektedir ve yemek yeme kolaylığı sağlamaktadır.
  • İmplant diş ile beraber eksik diş problemi ortadan kalktığı için hastalarımız kendilerini daha iyi hissetmektedirler ve dolayısı ile daha özgüvenli olmaktadırlar.
  • İmplant diş uygulamasında, komşu dişlere ek bir uygulama yapılmamaktadır. Dolayısı ile hastalarımızın sağlıklı olan doğal dişlerine herhangi bir müdahale olmamaktadır. Bu sayede ağız sağlıklarını uzun bir süre koruyabilmektedirler.
  • İmplantlar oldukça dayanıklıdır. Ağız hijyen kurallarına uyulması durumunda senelerce problemsiz bir şekilde kullanılabilmektedir.
  • İmplant diş; diş etine ve kemik dokusuna uyumlu bir madde olduğu için herhangi bir rahatsızlığa neden olmamaktadır.